یوگا به عنوان داروی افسردگی

یوگا به عنوان داروی افسردگی

سایت-جامع-یوگا-مقالات-درمان-اختلال-افسردگی

توضیحات

یوگا داروی افسردگی عنوان مقاله ایست که در آن از تحقیقات به عمل آمده توسط مرکز ملی بهداشت آمریکا شرح داده می شود. این تحقیقات از آن جایی اهمیت خود را پیدا می کند که با توجه به دغدغه ها و مشکلات بسیاری که برای افراد در زندگی و پیامدهای گاها مخربی که برای ذهن و جسم آن ها بوجود می آیند، نمایان می شود.

یوگا و درمان بیماری افسردگی

بر اساس تحقیقات سال‌های اخیر در آمریکا، بیش از 15 میلیون آمریکایی یوگا تمرین می کنند.

چرا یوگا در این کشور بسیار محبوب است‫؟

طبق گفته مرکز ملی بهداشت آمریکا، 58 درصد از کسانی که یوگا تمرین می کنند برای سلامتی ذهنی و جسم این کار را انجام می دهند و 16 درصد از آنها برای درمان بیماری های خاص از یوگا استفاده می کنند. یوگا به طور فزاینده ای به عنوان یک درمان پزشکی برای بیماری های مختلف مورد مطالعه قرار می گیرد و نتایج اولیه این است که یک درمان موثر برای چندین اختلال از جمله افسردگی است .

 

موسسات ملی بهداشت، یوگا را به روش زیر تعریف می کنند:

“یوگا یک تمرین ذهنی و جسمی با ریشه های تاریخی در فلسفه هند باستان است. مانند سایر روش های حرکتی‫-مراقبه ای که برای اهداف بهداشتی استفاده می شود، سبک های مختلف یوگا به طور معمول، حالت های بدنی، تکنیک های تنفس و  مراقبه یا مدیتیشن را ترکیب می کنند.”

 

فواید جسمی و روحی یوگا غیرقابل انکار است. بسیاری از افراد برای کمک به بیماری های جسمی مانند کمردرد از یوگا استفاده می کنند. با این حال، نشان داده شده است که یوگا برای بسیاری از اختلالات روانشناختی، مانند افسردگی، مزایای قابل توجهی دارد.  

طبق گزارش یوگا ژورنال:

“یوگا به طور فزایندهای به عنوان یک ابزار مفید برای تسکین علائم افسردگی بالینی شناخته شده است. در حالی که پزشکان اغلب تجویز دارویی و یا توصیه روان-درمانی برای بیماران خود می کنند، ولی با استفاده از یوگا و با اتصال به یک منبع آرامش و شادی می توان حتی عمیق تر از درمان های دارویی برای افسردگی با کمک به ذهن بی قرار فرد، به او آرامش و شادی داد”.

 

با توجه به اینکه تقریباً 9 درصد از مردم معمولا از افسردگی رنج می برند، یوگا می تواند تأثیر بسزایی در زندگی میلیون ها نفر بگذارد.

در حالی که هنوز تحقیقات کافی برای اثبات قطعی یوگا برای بهبود یا کاهش علائم افسردگی، اضطراب یا سایر اختلالات روانشناختی انجام نشده است، نتایج تحقیق های اولیه‌ی انجام شده امیدوار کننده است.

 

مدیکال دیلی (Medical Daily) بیان می کند:

“اگرچه هنوز مطالعات زیادی در این مورد وجود ندارد، اما یک مطالعه نشان داد که طی چندین مطالعه درباره این ورزش این بوده است که یوگا اثربخشی بهتری در درمان این اختلالات نسبت به کنترل بدون فعالیت و یا درمان های افسردگی و اضطراب ثابت شده ای مانند درمان شناختی -رفتاری، سرترالین و ایمی پرامین، نشان می دهد.”

 

با وجود بسیاری از اقدامات مکمل برای درمان افسردگی و سایر اختلالات روانشناختی، با پزشک خود در مورد گزینه های دارویی صحبت کنید. یوگا می تواند باعث سلامتی، قدرت و آرامش شما شود و در جامعه ای که افراد که به شما و بهبودی شما اهمیت می دهند به شما کمک می کند. در نظر بگیرید که برای درمان هرچه سریعتر افسردگی، یوگا را به دوره روان درمانی خود اضافه کنید.

 

از این رو امروزه یوگا به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی افسردگی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و بدین گونه از مضرات و عوارض بسیاری از داروهای شیمیایی نیز در امان خواهید بود.

 

جزئیات

موضوع: یوگا به عنوان داروی افسردگی
دسته بندی: درمان
منبع: psychology today - Constance Scharff Ph.D.
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه با پشتیبان سایت در واتس‌اپ
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
error:
x

Theme Settings

0
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.