تاثیر یوگا بر ناباروری و استرس

تاثیر یوگا بر ناباروری و استرس

سایت-جامع-یوگا-مقالات-درمان-ناباروری

توضیحات

ناباروری و استرس، آیا یوگا می تواند پاسخ دهد؟

یوگا باعث لذت طیف وسیعی از مخاطبین است، به طوری که کلاس های یوگا برای باروری در نواحی مختلف شهرها برگزار می شود.

آن گونه که توسط گروهی حمایتی فعال زنان را در این کلاس ها گرد هم می آورد تا به امید یادگیری مهارت ها، ذهن آن ها را از تنش ناباروری تخلیه کرده و اضطراب‌شان را کاهش دهد. علاوه بر آن این کلاس ها فرصت های دیگری برای به اشتراک گذاری دغدغه های دیگرشان نیز با همگروهی های یوگی‌شان فراهم می کند.

اما آیا یوگا میزان بارداری در زنان نابارور را افزایش می دهد؟

مقاله ای در نیویورک تایمز در بخش sunday style بعضی اطلاعات کاربردی درباره این کلاس ها را بیان می کند که رویکردهای کل نگر به درمان باروری می نامد که شامل طب سوزنی، برنامه های ذهنیجسمی، ماساژ و گیاهان چینی هستند. ولی در آن لیست فقط به برنامه ذهنیجسمی را موثر نشان می دهد. داده های تحقیقاتی که هیچکدام از مربیان یوگا ادعایی مبنی بر تاثیرپذیری آن ها بر افزایش میزان حاملگی را نشان نمی دهد.

پس چه چیزی باعث جذب زنان به این کلاس ها می شود؟

به نظر می رسد که چندین علت داشته باشد از جمله فرصت یادگیری مهارت های کنترل اضطراب هایشان از عدم اطمینان در مورد اینکه آیا مادر خواهند شد با خیر. و نیز اینکه جمعی طبیعی از هم گروهی هایی که همه می توانند برای یکدیگر همدلی ایجاد کنند. و همچنین زنانی که پزشکان آن ها متذکر شده اند که از فعالیت های شدید به خصوص در زمانیکه با مصرف داروهایی که باعث تحریک تخمک گذاری‌شان می شود تداخل داشته باشد. یوگا می تواند آن ها قادر سازد تا احساس کنند هنوز تنومند و انعطاف پذیر خواهند ماند.

بنا بر این حتی اگر هیچ شاهدی وجود نداشته باشد که نشان دهد که یوگا باعث افزایش باروری در زنان نابارور می شود، علت های موثر دیگری که ممکن است جذابیت بالایی داشته باشد وجود دارد.

برخلاف گروه های حمایتی رسمی، تمرکز یوگا بر بحث گروهی از مشکلات ناباروری نیست، چراکه در عوض همه شرکت کنندگان حاضر در کلاس یوگا می توانند با به اشتراک گذاشتن احساسات خود در آن روز، کنار هم آیند، و مقاومت های ذهنی ای که تا کنون داشتند را کناز بگذارند و به لحاظ جسمی تجدید قوا کنند.

برای بسیاری، یوگا، برای آرام کردن ذهن شان از  تنش های ناباروری و کاهش پیامدهای منفی حاصل از آن و به خصوص احساس نا امیدی را در آن ها از بین ببرد.

با یادگیری حرکات یوگا، زنان خود را مجبور به تمرکز و قراردادن ذهن و جسم خود در مکانی خوب کرده و حضور خود را در کنار دیگرانی که شرایط مشابه ناباروری را تجربه می کنند، پیدا می کند. علاوه بر آن زنان می توانند پیوندهای همدلانه ای را به جای تجربه یک زندگی تنها در این شرایط، گسترش دهند.

دکتر آلیس دومار (Dr. Alice Domar)، یکی از اولین محققانی که از کاهش استرس در درمان ناباروری حمایت می کند، تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داده است. نتایج تحقیقات وی نشان می دهد برنامه های ذهنیبدنی می تواند برای درمان ناباروری از طریق مدیتیشن، تمرینات تنفسی عمیق، آرامش جسمی، تصویرسازی و راه های این چنینی، بسیار موثر و موفق عمل نماید. چرا که نشان میدهد مقابله با استرس، خاصیت درمانی در بسیاری سطوح در زنان نابارور دارد.

بنابر این شاید پیامی که به جا میگذارد این باشد که حتی اگر یوگا به افزایش حاملگی منجر نشود، آیا جنبه هایی از یوگا که یک کلاس برای بارداری که به شما کمک کند وجود دارد؟ ممکن است شما دوستان جدیدی پیدا کنید؟ راهبردهای مقابله ای جدیدی پیدا کنید؟ همه افکار منفی ذهنتان را آرام کنید؟

با توجه به مقاله‌ی فوق می توان با اطمینان گفت که پاسخ همه سوالات بالا بله است. یوگا پاسخ مناسبی برای کاهش استرس و در نهایت کاهش فشارهای ناشی از ناباروری و کمک موثری برای باروری خواهد بود.

 

جزئیات

موضوع: تاثیر یوگا بر ناباروری و استرس
دسته بندی: درمان
منبع: Connie Shapiro PhD
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه با پشتیبان سایت در واتس‌اپ
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
error:
x

Theme Settings

0
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.