فواید یوگا در درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

فواید یوگا در درمان اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

سایت-جامع-یوگا-مقالات-اختلال-اضطراب-GAD

توضیحات

از ورزش باستانی و قدیمی یوگا به عنوان داروی خوبی برای بدن نام برده می شود. مطالعات متعدد نشان می دهد که یوگا به تنظیم سطح گلوکز خون، بهبود بیماری های عضلانی-اسکلتی، تعدیل سیستم عصبی و تنظیم سیستم قلبی‫-عروقی کمک می کند. سرعت حرکات این ورزش آهسته و ثابت هستند و آساناهای آن از آسان تا سخت طبقه بندی می‌شوند. یوگای کوندالینی چندین اصل را در بر می گیرد که مستقیماً روی نشاط جسمی و افزایش هوشیاری تأثیر می گذارد: حرکات کششی، تمرین در وضعیت های مختلف بدن، تنفس کنترل شده، توجه متمرکز ، آگاهی ذهنی و روند مراقبه.

 

تکنیک اصلی انجام حرکات کششی و تمرکز بر روی حالت های مختلف همزمان با کنترل تنفس است. این عمل شما را از افکار منفی و نگرانی در وضعیت هایی مانند کبرا، کماندار یا گاو گربه که نیاز به تعادل و تمرکز دارند، دور می کند. تمرکز بر روی بدن و تنفس، یک استراحت به مغز شما می  دهد. فقط پس از یک جلسه یوگا، می توانید ذهنی آرام‌تر ، احساسی سبک‌تر ، با طراوت و شفافیت را تجربه کنید.

 

مطالعات جدید از تاثیر یوگا بر درمان اختلال اضطراب فراگیر

اما یوگا چقدر در بهبود سلامت روان، به ویژه اضطراب فراگیر (GDA) که شامل بی قراری مزمن و نگرانی است ، موثر است؟

بیماری GAD  شایع و مختل کننده است که نیاز به درمان دارد. اگرچه بسیاری از بیماران مبتلا به GAD به دنبال مداخلات مکمل و جایگزین از جمله یوگا هستند، داده هایی که از تاثیر یوگا یا نحوه مقایسه آن با درمان های خط اول مانند درمان رفتارشناختی (CBT)  کمبود دارند. رفتارشناختی رویکرد درمانی است که به بیماران کمک می کند افکار منفی را شناسایی و دوباره بازسازی کنند.

 

در یک مطالعه جدید ۲۲۶  بزرگسال مبتلا به GAD ، به طور تصادفی به یکی از سه گروه مطالعه تقسیم شدند. هدف از این مطالعه تعیین اینکه آیا یوگا کوندالینی (93 شرکت کننده) و (۹۰  CBT شرکت کننده) موثرتر از یک گروهی که شامل آموزش کنترلاسترس (43 شرکت کننده) میشوند، هست یا خیر؟ و اینکه آیا یوگا به اندازه CBT برای درمان GAD موثر است یا خیر؟

پس از سه ماه ، گروه هایی که به یوگای کندالینی یا درمان CBT مشغول بودند ، بهبودی GAD را بیشتر از گروه آموزش کنترل استرس نشان دادند، اما CBT از یوگا کوندالینی م موثرتر بود. به طور کامل 54 درصد از کسانی که یوگا تمرین می کردند ، علائم بهبودی را به طور معناداری نسبت به ۳۳ درصد در گروه آموزش کنترل استرس، بیشتر از خود نشان دادند. و از این بین کسانی که تحت CBT قرار گرفتند ، 71 درصد دارای علائم بهبود بودند. محققان نتیجه گرفتند که ، اگرچه یوگا برای درمان GAD موثر است ، ولیCBT  همچنان روش درمان استاندارد و طلایی برای این اختلال است.

 

نتایج این مطالعه

طبق اعلام انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، بیماری اضطراب فراگیر (GAD)  یک بیماری شایعی است که هر ساله 6.8 میلیون بزرگسال (3.1 درصد از جمعیت ایالات متحده) را درگیر می کند. افراد مبتلا به GAD ممکن است بیش از حد بر حوادث احتمالی متمرکز شوند یا بیش از حد نگران پول ، شغل یا سایر مسائل باشند. در این اختلال وقتی دلایل آشکاری برای نگرانی وجود ندارد فرد دچار نگرانی های بی دلیل می شود. متأسفانه ، بسیاری از مبتلایان تمایلی به درمان ندارند و یا قادر نیستند به درمان های مبتنی بر شواهد دسترسی داشته باشند ویا حتی بسیاری از بزرگسالان نیز تمایلی به استفاده از داروها برای درمان این اختلال ندارند.

 

در مطالعات جدید بر اساس این تحقیق حاکی از آن است که تمرین محبوب ، در دسترس و ارزان یوگا ممکن است برای درمان اضطراب  در بزرگسالان مفید باشد. به گفته محقق برجسته دکتر نائومی سایمون، استاد گروه روانپزشکی در دانشگاه لانگون نیویورک :

“یافته های ما نشان می دهد که یوگا ، که ایمن  بوده و به طور گسترده در دسترس است ، می تواند علائم بیماری اضطراب را برای برخی از افراد مبتلا به این اختلال بهبود بخشد و همچنین می تواند یک ابزار ارزشمند در یک برنامه درمانی کلی باشد. “

جزئیات

موضوع: درمان اختلالات با یوگا
دسته بندی: درمان
منبع: psychologytoday
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه با پشتیبان سایت در واتس‌اپ
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
error:
x

Theme Settings

0
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.